*** Vilken typ av tjänster erbjuder ni?

Vi erbjuder följande tjänster: Hemstädning, Storstädning, Flyttstädning, Visningsstädning, Trappstädning, Butikstädning, Kontorsstädning, Fönsterputs samt Flytthjälp och Transport.

*** Hur ofta rekommenderas städning?

Allt beror på kundens behov och önskemål. Vi erbjuder städning veckovis, varannan vecka eller var fjärde vecka till våra abonnemangskunder. Till övriga kunder erbjuder vi städ vid behov och efter överenskommelse.

*** Hur fungerar RUT-avdraget?

Du som kund behöver inte tänka på det administrativa när det gäller RUT-avdrag.
Vi på MB Cleanservice AB sköter allt gällande RUT-avdraget. För mer info om RUT-avdrag, klicka här.

*** Hur löser man det med tillträde till lägenheten om jag inte har möjlighet att vara hemma?

Du lämnar nyckel till oss och så klart lämnar vi nyckelkvitto till våra kunder. Vi använder nyckeln för tillträde till lägenhet eller huset. Vi förvarar kundernas nycklar inlåsta i ett speciellt säkerhetsskåp.

*** Har MB Cleanservice AB F-skatt?

Ja, vi står för alla skatter och avgifter som rör vår personal. Vi är arbetsgivare och har det övergripande ansvaret när det gäller deras anställning.

*** Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?

Vi har nöjd-kund-garanti på alla våra tjänster vilket innebär att om du inte skulle bli helt nöjd så kommer vi och åtgärdar problemet utan extra kostnad.

*** Hur betalar man?

Man betalar mot faktura i efterskott. Du väljer själv om du vill att fakturan skickat via mejl eller posten.

*** Kan jag avboka en städtid?

Ja. Vi debiterar ingenting för avbokade städningar.

*** Är ni försäkrade?

Ja, alla i vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.
Vi har även en försäkring för skador på egendom om vår personal skulle råka orsaka det. Försäkringen gäller för upp till 10 miljoner kronor.

*** Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, om du inte vill att vi tecknar ut en nyckel så kan du möta personalen vid påbörjad städning. Vi brukar dock rekommendera till våra abonnemangskunder att lämna ut en nyckel för att tjänsten ska fungerar på bästa möjliga sätt.

*** Hur tecknar jag ett städabonnemang?

Efter att du tagit kontakt med oss går vi tillsammans igenom vad ni vill få utfört samt vilken veckodag ni helst vill ha städningen utförd på. Vi går tillsammans igenom alla punkter kring bokning.

*** Hur lång tid behöver ni för att städa en lägenhet?

Vi kommer i grupper på 3-4 när vi städar och städningen går därför ganska snabbt. För våra abonnemangskunder brukar det ta ca 1-2 timmar. Storstädning tar lite längre tid. Flyttstädning är vi klara med under samma dag.
Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?
Vi har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador orsakade av oss. Om det är vi som är ansvariga för skadan betalar vi hela summan. Anmälan måste göras inom 24 timmar.

*** Har ni några andra avgifter som tillkommer?

Inga extra avgifter tillkommer.

*** Har ni städmaterial med er?

Vi har allt städmaterial som behövs med oss. Vid speciella krav måste du som kund införskaffa städmaterial.

*** Lämnar ni garanti på flyttstädning?

Ja, vi garanterar att alla punkter som ingår i tjänsten flyttstädning ska vara godkända vid besiktning.

*** Hur lång tid tar en flyttstädning av min lägenhet eller villa?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.

*** Vad skiljer mellan att ha ett abonnemang och att boka enstaka tillfällen?

Om du har ett abonnemang så schemalägger vi vårt besök hos dig och du får en fast dag och tid som upprepas löpande. Vid enstaka bokningar får du tid i mån av plats.

*** Utför ni även flytthjälp och transport?

Ja, det gör vi. Vi erbjuder även paketpris vid bokning av både flytt och flyttstäd.